Lasttips,

För er som har svårlastade hästar har jag världens bästa tips!

Min häst ville inte gå in i transporten alls för ett tag sen. Man kan inte heller smälla till honom, använda kvast, eller linor han är väldigt känslig. Men då fick jag hjälp av min kompis mamma som använde sig av monty roberts kundskaper. Så min häst var så att han stannade halvägs upp på rampen, eller så gick han in men backa snabbt ut. Men vi gjorde iallafall så att vi gick fram på rampen, smacka intensivt och om han stanna backade vi. Och gick igen, så fort han inte gick fram så var det backen som gällde. Detta funkade effektivt på min ponny och nu är han så gott som lättlastad!

/ Amanda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0