Min första tävling.

Nu hade jag tänkt berätta om min första "riktiga" tävling på en annan klubb. Det var adventshoppet på Lillhagen kanske 15 min från vår klubb. Jag och Ellinor skulle tävla Jackpot en ridskolehäst. Han var en b-ponny men hade tävlat en del innan. Vi var jättenervösa och gjorde jättefint med all utrustning och sånt dagen innan. På tävlingsdagen kom en stor lastbil och hämtade hästarna, Jackpot var jättesnäll att lasta.



När vi kom fram lasta vi ut och vi skulle hoppa varsin LD, jag skulle hoppa först. Jag var jättenervös och lärde in banan och sen gick och red fram. Det gick jättebra på framridningen sen kom jag in på banan. Jag hoppade hela banan och var 0:a, jag blev jääätteglad! Sen var det bara att peppa de andra och heja. Ellinor trillade dock av efter ett missförstånd. Men jag var jätteglad, Millan var med som hästskötare så som jag kommer ihåg det, det var ju trots allt 2007. LÄNGESEN :D

/ Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0