Stallet

Nu hade jag tänkt att berätta om "mitt" stall. Jag kan ju först säga att millan och jag står inte i samma stall, fast på samma anläggning. Hon står i stallet bredvid, typ 10 m från mitt. Men vi mitt stall står det 5 hästar ordinarie och ungefär 8 hästar på sommaren. Hästarna som står där är:

Queenie- Elvira
Nando- Mats
Stina- Ylva
Ali- Vanja

och självklar Ringo- Mig.

Vi har ett schema på vem som fodrar morgon/kväll. Uttag får vi själva ordna. Jag har stått i detta stallet sen jag fick ringo och han trivs jättemycket. I hela stallet finns det 10 boxar, en sadelkammare, en foderhörna och ett foderförråd som tillhör vårt stall. Fast just nu håller de på att bygga om en lada som  finns där så vi ska få nya foderförråd. Stallet är väldigt gammalt, det är nämligen så att min mamma stod där med hennes ponny när hon var liten, och äldre är det. Stallet ligger mittemot Falsterbo Horse Show och ägs av Falsterbo Horse Show AB. Vi har inget ridhus eller paddock som ingår i stallet, däremot finns det en paddock på området som ägs av Gula stallet, men där är dock avgiften 3600 kr/ år. Så vi föredrar att rida på fältet eller att åka till ridhuset, men vi rider väldigt ofta ut. Det är egentligen ganska bra att det inte finns något ridhus för det gör att hästarna inte slits på samma sätt.

Men det är typ det. :)



Stallet utefrån, Stina på bild.



/ Amanda

Kommentarer
Postat av: tove

sv: ja, men idag har jag ingen häst. tröttnade och sålde

2011-02-04 @ 13:55:12
URL: http://tovelantz.blogg.se/
Postat av: Madde

Jag är sjuk så jag ska va hemma och vila upp mej :)

2011-02-04 @ 21:29:43
URL: http://maddeanderssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0