Dålig dag

Idag var ingen bra dag för mig och zingo, först när vi skritta var han jättefin och duktig. Lagom pigg och allt. Men när vi var på väg hem (kanske 100 m från stallet) kom det en brandbil och körde ner på en gata. Så då ville jag se var den skulle så jag stanna, men zingo tyckte att vi skulle hem så han börja dampa, ( Kasta sig längs gatukanten och inrte vilja svänga, småstegra och piaffa. Han dampa längs hela gatan så jag satt av och gick tillbaka. När jag kom tillaka igen satte jag upp men då börja han dampa igen, så jag satt av och jag blev jättearg och skrek massa på lilla zingo :( Jag gick tillbaka och stod stilla en stund, han var ju så uppstressad. Så sen satte jag upp och gick frammåt ner på gatan, jag prova svänga vänster och sen höger, och det gick. Så sen skritta jag hem.

Lilla zingo fattar inte att det han gör är fara för både han, mig och trafiken :(

Men när vi kom tillbaka var han jätteduktig och jag pussa massa på honom. Imorgon blir det intressant för då ska pappa ta ut min häst, hahah. Min pappa kommer döööö xD

Men puss på er och stoooor puss på zingo.

/ Amanda



Världens finaste, älskar dig <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0