HEEEEEEEJ// millan

Hej allllihopppa idag har jag tänkt berätta om hur mitt häst intresse börja :D
e ni beräddddda?


Redan när jag föddes jobba min mamma som ridande polis i malmö.
asså hon va ju mamma ledig men ja:P
ja i alla fall så följde jag ju med mamma till jobbet när hon va där och hälsade på med mig, jag fick sitta men min mammas kollleeggga erdan då.
men det räknas väl ej ...
ja men sen fortsatte jag med ridningen när jag va 4 år börja jag på ridskola jag red på MCR i malmö precis bredvid min mammas jobb jag tyckte det va jätte kul och fortsatte, redan då ville jag rida dom bussigaste hästarna och om jag trilla av va det bara upp i sadelen igen :P
sen så kom mina föreldrar fram till att det va lite långt att köra hela vägen till malmö 2 ggr i veckan så då började jag på lillhagens ridskola...
däe börja jag ungifär när jag var 6 och jag red med min kompis Alexandra filipovic, där hade jag en favorit häst som hete Zorro.
sen slutade jag på lillhagen när jag va kanske 7-8 och började rida på SFRK där jag har ridigt i många år, låter gammalt men faktiskt. Där hade hag den bästa ridläraren man  kan tänka sig ha JENNY KRYHL världens bästa ridlärare , jag lärde mig oehört mycket och när jag va 9 år fick jag min/mammas häst Barringer men han kallades Barry, han var en gammal galoppör men han ville inte mer så min mamma kände killen som ägde barry och han sa att vi fick honom och japp det fick vi han kom till storevång stallet en tisdag och jag gick i 2 mamma va och jobba deb dageb så jag och min pappa fick åka ditt och ta vär stora häst han va faktiskt 165 cm ...
ja i alla fall så kom han i en stor lastbil jag red honom mycket i början för jenny och trilla av varenda gång :P
men som sagt jag hoppa upp igen som inget hade hänt men sen blev det mer att va på SFRK för där hade jag ju Amanda som jag nu e syster me kan ni fatta ?
det kan inte jag men övergå till min häst historia,
och började skötta en häst som hette bambi en bussig häst till..
blev kanske avkastad någon gång så men inte vad jag kommer ihåg..
men sen hände inget speciellt ett halvär ftamåt då vi fick avliva barry :(
jag va SÅ ledsen !
men det kunde haf ju inte göra något åt jag fick läcka såren och jobba vidare.
jag fortsate rida på sfrk och sen kom den stora dagen !
jag och elvira molin ni vet ?
skaffa en liten b-ponny som hete jersey vi ägde inte henne men vi låna henne hon stod på ett stall som hete knävångsstallet vi hade henne 2 år och senfick vi lämna tillbaka henne :(
jag blev för lång ;(
då blev det sommar 09 och jag ville ha en d-ponny jag slet sönder mamma och pappa så mamma fråga runt och en av alla mamma fråga var det mia då hade mia nyss flyttat ut på gård och just den dagen va mias granar där och dom sa ja vi har en kusin som har en d-ponny som hon vill sälja..
mamma tog nummeret och ringde ditt och jag blev ju as glad vi åkte och testa d-ponnyn och det va inte vilken d.ponny som helst det va den perfekta söta snälla personliga älskade killen wintone som nu är min !
men ialla fall så testa vi winstone och jag blev förälskad ni vet !
man bara känner hur man njuter av hur roligt och mysigt och perfrkt det är?
det vet jag för så kände jag !
han skulle bli min och det var bestämmt i mina tankar vi testade winstone en lördag och fick han lördagen veckan efter en av dom lyckligaste dagarna i mitt liv !
den dagen han kom tog jag med min nya grimma och nya fina borstar och vänta och vänta !
och då stod vi på sommar bete så han kom direkt dittt vi släppte tillsammans honom med gina elviras häst och jersey som va kvar då men hon skulle åka veckan efter ..
under tiden sen jag fick jersey så tappa jag och amanda kontakten helt och träffades aldrig men vi red ju båda för jenny och hon fick sin d-ponny ringo och vi börja tränna för jenne tillsammans på sommaren men då va vi ju blygga och prata inte med varndra men det va en sak som va så konstig och det va en gång när jag amanda red tillsammans för jenny kom korna lösa och vi skratta och var samtidigt rädda :P
sen i slutet på sommaren va det ju igentligen meningen att vi skulle lämna winstone men både jag och mamma hade fest oss vid honom så vi köpte honom men innan man köper en häst måste man ju göra en besiktning och han gick igenom men han hade haft en löss ben bitt i sitt ben och det tyckte inte mamma va så bra, så hon ville sänka priset för i fall det skulle hända något med hans ben igen så ja åå så svårt att förklara men i alla fall så köpte vi winstone den bästa dagen i mitt liv och det e det verkligen !!!!!!
sommaren va slut och vi skulle flytta tillfalsterbo stallet där amanda också stod underbart :D
ja vad ska jag säga detta e min häst historia...!

om jag inte skulle haft min underbara mamma skulle jag inte haft min underbaraste winstone och om jag inte skulle haft min underbara winstone skulla jag inte heller ha min underbara syster Amanda !

jag älskar er !!

(ursäkta om det finns stav fel )


puss puss
bilder winstone och jersey.


jag och jersey jag har röd jacka                       elvira och gina

elvira och jersey


min älskling <333

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0